Petrezselymes borsóragu vegán nokedlivel, salátával

Mutatós ebéd kevesebb, mint 30 perc alatt. :)
A borsópörkölthöz kevés vízen megpároltam a hagymát. Erre rátettem a borsót, megszórtam pirospaprikával, sóval, köménnyel és majorannával, egy egész (hazai, Békés megyei) paprika és fokhagyma is került bele. Kis olajat is locsoltam rá. Puhulásig főztem, majd Yoja szójajoghurtot (harmad "üveggel") összekevertem teljes kiőrlésű liszttel, és ezt ráöntöttem. Petrezselymet a legvégén vágtam bele.

A nokedlihez fél adag zablisztet és negyed adag finomlisztet és negyed adag teljes kiőrlésű lisztet vízzel összekevertem (amennyivel kellemes nokedli tésztát kaptam), megsóztam és forrásban lévő vízbe szaggattam. Majd kb. 5-10 perc múlva leszűrtem, olajjal, meglocsoltam.

A fejes salátát Gábor barátunktól kaptuk, tegnap frissen szedte ki a kertje földjéből. :) Szezámmagos öntet készült rá (kalciumhiányt érzek magamban, ezért is örültem a salátának és a szezám ötletének is:): szezámmagot megpirítottam, és kis vízzel összeturmixoltam, olajat kevertem hozzá, sót és snidlinget. 

Megjegyzések